czwartek, 30 sierpnia 2012

Handel, górą złota

          Gdy przejrzymy opisy najbogatszych ludzi świata, dowiemy się, że większość z nich zarobiła na ekonomii, finansach, lub na handlu. Wystarczy znać historię słynnej sieci sklepów Wal-Mart, aby dowiedzieć się ile tak naprawdę wart jest handel.



          Sam Walton, zaczął od kupienia malutkiego sklepu w amerykańskim miasteczku. Pieniądze pożyczył mu teść. Walton stworzył sieć sklepów dyskontowych. Dawał swoim klientom następującą gwarancję: "Jeżeli znajdziecie gdzieś coś tańszego niż w moim sklepie, zwrócę wam wydane u mnie pieniądze". W początkowym okresie miał takie kłopoty, że stanął nawet przed ewentualnością zrezygnowania z interesu. Udawało mu się jednak pożyczać pieniądze i w ten sposób mógł kupować nowe sklepy. Jego drugi pomysł polegał na otwieraniu supermarketów tam gdzie zdaniem konkurencji nie było warunków do odpowiedniego obrotu towarowego. Firmy założone przez Waltona obecnie są częścią koncernu Wam-Mart Stores, największej korporacji na świecie osiągającej roczne przychody na poziomie ponad 300 mld dolarów amerykańskich.



Dlaczego możesz zarobić na imporcie? 

          Konsumpcja i zakupy w Polsce spadły nieznacznie, bezrobocie i inflacja utrzymują się na stabilnym poziomie. Mimo to wszędzie na świecie panuje ON. Kryzys. Wydaje się - chyba zresztą słusznie - że ominął Polskę. Nasi sąsiedzi - Słowacy, Węgrzy, Litwini oraz inne kraje Europy - nawet te "wysokorozwinięte" - mają duże problemy ze swoimi gospodarkami. Konsumpcja, czyli skłonność do zakupów, w tamtych krajach zmalała z uwagi na niepokój społeczny wywołany przez kryzys. W związku z tym, firmy mają spore problemy ze zbytem, zaczynają redukować koszty i stosować promocje. A co w Polsce? Optymizm konsumentów jest nadal duży, co oznacza, że ciągle chętnie wydają swoje pieniądze.

Jak znaleźć niszę?

          Jak Google może pomóc Ci znaleźć niszę? Pamiętaj - nisza to jakby niezagospodarowane miejsce na Twoim rynku. Czasem jest to region, czasem jakiś okres w roku, czasem grupa ludzi o jakichś celach. Google stworzyło narzędzie o nazwie Insights. To strona internetowa, która umożliwia sprawdzenie popularności oraz "otoczenia" słowa kluczowego w wyszukiwarce Google w jakimś przedziale czasowym i na zadanym terytorium.

Źródło: http://www.google.com/insights/search/

          W wyszukiwarce należy wpisać wszystkie możliwe kombinacje słów związanych z naszymi produktami - w liczbie mnogiej, pojedynczej, z polskimi znakami i bez nich, w wielu przypadkach i frazach, a w zakładce "filtr" wybrać zakres informacji, który chcemy zobaczyć.

Statystyki Insights dla słów związanych z obrazami.



     W kolejnych postach dowiecie się jak i gdzie znaleźć odpowiedni dla was produkt oraz co jest waszym odpowiednim produktem. 
Posty będą się ukazywać w każdą środę. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz